2010-08-29
 20:15:21

why this?

Är så extremt trött på nästan alla människor. Hur fel folk blir behandlade, hur fel folk kan behandla mig, dig, dina vänner. Vart går gränsen? Och när ska någon sätta den? Jag känner mig bara som ett typiskt offer. Ett sån där som ingen har respekt för. Fast det har dem säkert, fast ibland kan folk visa saker, väldigt, väldigt dåligt. Jag vill sätta min gräns nu. Behandlar man mig dåligt, varför förvänta sig att jag kommer tillbaka? Varför ska jag behöva kämpa själv? Jag ska inte tänka på saker som får mig att känna mig dålig, sämre, sämst. Jag är ingen sån person, men i vissa situationer kan jag trycka ner mig själv, till minimala nivån. Och saken är den, det är helt fel. Vem tänker på när den har gått över gränsen? Vem lär sig inte efter första misstaget, inte efter andra. Varför kan ingen bara ta något seriöst? Det är så sjukt, men varför vara frisk i en helt sjuk värld? När blir allt bättre då?

Just nu, exakt just nu. Är jag inte här, jag är någon helt annanstans. Där det finns folk som kan ta hand om varandra, sluta ta folk för givet. För jag har tänkt på en sak, någon dag är man borta och då är allt försent. Jag har inte tanken " Jag är bättre än såhär, bättre än folk som tar mig för givet". Bullshit. Jag är inte en droppe bättre en såhär, jag är bara en ostadig sak som kan rasa vilken sekund som helst. Jag är någon som lägger energi på fel saker, och sen är energin försvunnen till dem positiva sakerna. Fan för mig. Säger jag bara, allt verkar gå tillbaks till mig. Jag är så onöjd med mig själv som man bara kan bli. Sen kan jag se folk som blir behandlade som skit, och tänka " hon är värd bättre". Men när det handlar om just mig, så blir allt anorlunda. Bajs.


Som avslutande vill jag säga att jag är trött, min ork är någon helt annanstans. Det krävs inte mycket för att få mig ge upp. Men jag försöker kämpa för det som är bra, och låta de dåliga vara. Men det är inte lätt. Ingenting är lätt. Varför är ingenting lätt för? Helvete, jag skulle ju vara i duschen nu.


-Men är det möjligt, att en vän kan skapa det här?
Vet inte, inte en äkta iallfall..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: